Helvás

A sarkon van egy ciprusi pékség, ahova reggelente beszagolok, vagy néha veszek is valamit.
Tegnap reggel is így esett, hogy kiválasztottam egy kakaóscsigához hasonlót, épp csak a töltelék ugyanolyan színű volt, mint maga a tészta.
Kérdeztem a pénztárnál, hogy ez édes süti e. A bácsi olyan furán kezdett el bólogatni, hogy már-már attól tartottam, hogy nem is érti a kérdést, csak válaszol. Ám mégsem kérdeztem vissza, mert már beszélgettünk is és azért ettől többre rúgott mindkettőnk angol tudása semhogy ez problémát jelentene...
Rögtön utána bele is haraptam a sütibe, s máris felfogtam, hogy mi volt a bácsi fura arckifejezése. Az édes péksütiről alkotott fogalmam alapjaiban változott meg, ugyanis a töltelék halva(helva) volt, ami egy hihetetlen cukros, szezámmagból készült pépsüti, amiből még egy kis darabot is - a köztudottan nagy édességimádó - apukám napokig eszeget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése